Juni 2020

Vanochtend ging om 5.30 uur de wekker. Het zou vandaag een lange, maar gezellige dag te worden. Gisteravond hebben we alvast geladen. Wat betekent dat we de rolstoelauto, die wij op locatie bij de klant laten zien, op de auto-ambulance hebben staan, klaar om vanochtend op tijd te kunnen vertrekken. Vandaag ging de reis naar Alphen aan de Rijn. Een best eindje rijden vanaf Hoogeveen, maar dat zien wij niet als een probleem. De klant heeft ons telefonisch uitgebreid omschreven waarnaar hij op zoek was. Naar aanleiding hiervan hebben wij gekeken welk rolstoel aangepast voertuig het meest geschikt voor hem zou zijn. De auto waarmee wij naar Alphen aan de Rijn zijn gegaan is een voertuig dat bij ons op voorraad stond. We hoefden dus niet ver te zoeken om voor deze mensen de meest geschikte rolstoelauto te kunnen vinden.

Na een rit van dik 2 uur kwamen we aan op de bestemming. Meneer en mevrouw hadden de koffie klaar. Na eerst koffie te hebben gedronken zijn we gezamenlijk de rolstoelauto gaan bekijken. Het echtpaar was ontzettend enthousiast over het voertuig en het was precies zoals zij in gedachten hadden. Dat is altijd fijn om te horen, want dat betekent dat wij de klant goed hebben begrepen tijdens ons telefoongesprek en de klant ons natuurlijk. Na gezamenlijk een proefrit gemaakt te hebben en nogmaals alles over de rolstoelauto en over de rolstoelaanpassing te hebben uitgelegd besloot het echtpaar het voertuig te kopen. Dat hebben we onder het genot van een lekker glas frisdrank gevierd. Na het één en ander administratief te hebben afgehandeld besloten wij om onze reis voort te zetten. Terwijl wij de straat uitreden werden wij uitgezwaaid door het gelukkige echtpaar. Hun ogen straalden, een stukje vrijheid hebben zij door de aankoop van deze rolstoelauto terug.

Wij zetten onze reis voort richting een particulier. Met hem hadden we de afspraak om zijn rolstoelbus te komen bekijken. Meneer belde ons om te vragen of wij interesse hadden in zijn rolstoelbus. Helaas was zijn vrouw 6 weken geleden overleden en nu had hij de rolstoelbus over. Na 3 kwartier kwamen wij aan bij meneer. De rolstoelbus stond netjes gewassen bij hem op de oprit, klaar om beoordeeld te worden. Tijdens ons telefoongesprek had meneer omschreven hoe de rolstoelbus eruit zag en wat de staat van onderhoud was. Vervolgens heeft hij ons foto’s van de rolstoelbus gemaild. De rolstoelbus was precies zoals omschreven waardoor wij geen enkele reden zagen om deze rolstoelbus niet in te kopen. Na weer een bak verse koffie hebben wij de rolstoelbus opgeladen op de aanhanger en zijn we vertrokken naar het volgende adres.

Het volgende adres was een autobedrijf, deze had een rolstoelauto ingeruild en wist niet was hij ermee aan moest. Hij gaf in het telefoongesprek aan geen verstand te hebben van rolstoelvoertuigen en zich voornamelijk te richten op jong gebruikte personenauto’s. De uitdrukking “schoenmaker blijf bij je leest” is hier zeker van toepassing. Aangekomen bij het autobedrijf besloten we in plaats van koffie een glas water te nemen, even iets anders. Na het voertuig te hebben bekeken en te hebben onderhandeld over de prijs, hebben we ook dit voertuig meegenomen naar het hoge Noorden. Hoog? Zo hoog is het eigenlijk niet, een half uurtje boven Zwolle.

Laat in de middag kwamen we aan in Hoogeveen, zoonlief wilde net de deuren sluiten. De rolstoel aangepaste voertuigen hebben wij achter het pand geparkeerd en zijn we, na de dag te hebben doorgenomen met onze zoon, naar huis gereden. Morgen is er weer een nieuwe dag!

Vanaf zaterdag 1 augustus tot en met maandag 10 augustus zijn wij afwezig in verband met vakantie. Per mail en app zijn wij wel gewoon bereikbaar!

Got it!
X